مقالات آرشیو خبر ها
در وصف یکی از خلاق ترین هافبک های اروپا

در وصف یکی از خلاق ترین هافبک های اروپا

در فصل نخست حضور بنتانکور در یوونتوس، ماسیمیلیانو آلگری با وجود این که زیاد به او بازی نمی‌داد اما در بازی‌های مهم او را به میدان می‌فرستاد.

 

اولین بازی بنتانکور در ترکیب اصلی یوونتوس در نیوکمپ در لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا بود. او همچنین در بازی برگشت مقابل بارسلونا نیز به میدان رفت. در مرحله‌ی یک چهارم نهایی در دور رفت، در تورین بنتانکور مقابل رئال مادرید از ابتدا به میدان رفت و در سری آ نیز در بازی‌های مهم با میلان و اینتر دقایقی به کار گرفته شد. در بازی با اینتر در حالی که 10 دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود، یوونتوس 2‐1 قافیه را به شاگردان اسپالتی باخته بود که آلگری بنتانکور را جایگزین میرالم پیانیچ کرد تا بنتانکور نهایت فشار ممکن را تجربه کند.

 

پس از آن در جام جهانی روسیه، اسکار تابارز به بنتانکور جوان اعتماد کرد و بنتانکور با بازی‌های برجسته در جام جهانی بار دیگر هم بلوغ خود را نشان داد و هم تجربه کسب کرد.

 

پس از آن، در وظایف دفاعی با پیشرفتی قابل ذکر، به درجه‌ی خوبی رسید به طوری که در اغلب بازی‌ها آلگری او را به امره جان و خدیرای عزیزش ترجیح میداد و حالا در سال جاری رودریگو بنتانکور در وظایف تهاجمی نیز سطح خود را ارتقا داده است و در حال حاضر در عین حال که یکی از بهترین هافبک‌های توپگیر جهان است و دوندگی بسیار بالایی برای مشارکت در پرسینگ دارد، هم در پخش توپ به یوونتوس کمک می‌کند و هم با دریبلینگ خوب، سرعت بالا و پاس گل‌هایش وزنه‌ای مهم در حملات یوونتوس نیز محسوب می‌شود. او تا بدینجای فصل بیش از تمام هافبک‌های یووه، رئال، بارسا، بایرن مونیخ، لیورپول، منچستر یونایتد، اینتر، ناپولی، پاریس سنت ژرمن، چلسی و چند تیم دیگر بیشتر پاس گل داده است و یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های اروپا محسوب می‌گردد.

 

بنتانکور که در فصل جاری در چندین پست یار جدانشدنی ترکیب ساری بود، در دوران قرنطینه که اکثر بازیکنان غیر کرونایی خارجی به خانه‌های خود بازگشته بودند، بنتانکور در تورین ماند و به تمرین اختصاصی پرداخت.

 

ما یوونتوسی‌ها عادت نداریم سریع برچسب بهترین را به بازیکنانمان بچسبانیم اما مطمئنا رودریگو بنتانکور اگر بهترین هافبک زیر 23 سال اروپا در فصل گذشته نباشد، یکی از بهترین‌ها بوده.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سعید سعیدی
سعید سعیدی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: